Helena Holmin-Pettersson | OP Assistans

Helena Holmin-Pettersson

Sist ut innan sommaruppehållet i vår presentationsserie är Helena Holmin-Pettersson. Hon arbetar som vikarierande verksamhetschef hos oss. Hon började som personlig assistent på OP Assistans 2011.
 
Vad är det bästa och det viktigaste med ditt jobb?
-Det bästa med mitt jobb är den personliga kontakten med alla som jag har runt omkring mig på jobbet. Kunder, assistenter, anhöriga och gode män m.fl. Givetvis har jag ju dom bästa arbetskamraterna också.
Den viktigaste och den roligaste uppgiften jag tycker jag har, är att hjälpa till och stödja kunden att få leva sitt liv som den vill.
 
En vanlig dag på jobbet, hur kan den se ut?
-Det ser väldigt olika ut dag från dag, men till exempel så innehåller det rekrytering, intervjuer, schemaläggning och personalmöten.
 
Ett av våra värdeord är helhetssyn. Vad betyder det för dig?
-Se helheten, att kunden får en god assistans och assistenten har en bra arbetsmiljö.
 
Tack Helena och trevlig sommar!