Jobba hos oss

 

Vad gör en personlig assistent?

Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är sericeinriktad, ärlig, ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent.
De faktiska arbetsuppgifterna, -tiderna och –platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar. Du måste vara minst 18 år för att få arbeta som personlig assistent. Känner du att det här är ett yrke för dig är du välkommen att lämna din intresseanmälan i formuläret här nedan.

Vi är många som arbetar med rekrytering
Innan du lämnar din intresseanmälan vill vi att du ska veta att verksamhetschefer, assistansberättigade, företrädare som tex föräldrar och gode män samt en del personliga assistenter arbetar med rekrytering och kommer att ha tillgång till din intresseanmälan. Vi spar den i 6 månader men du kan när som helst kontakta oss om du vill att vi makulerar den tidigare.

Information om kvalitetskontroll
Om du erbjuds anställning inom företaget genomförs en kvalitetskontroll som innehåller kontroll av registerutdrag för personal inom LSS-verksamhet och kontakt med upp till två av varandra oberoende referenser. Det kan ta upp till ett par veckor att beställa ett registerutdrag så om du vill vara förberedd beställer du ett registerutdrag redan nu. Klicka här för att komma till rätt blankett för begäran om registerutdrag.
 

Till Intresseanmälan 

 

Jobbannonser
Vi arbetar mest med inkomna intresseanmälningar i vår rekryteringsprocess men ibland lägger vi ut specifika jobbannonser. Om vi har några jobbannonser ute så finner du dom här.

Till Jobbannonser