Lillemor Bae | OP Assistans

Lillemor Bae

Nu så här efter sommaren fortsätter vi vår presentationsserie av kontorspersonalen här på OP Assistans. 
Här möter ni Lillemor Bae som är en av våra fyra verksamhetschefer.
 
När började du arbeta på OP Assistans och vad arbetar du med?
- Jag började som personlig assistent år 2000 och från 2002 är jag verksamhetschef.
Som verksamhetschef är mina huvudsakliga uppgifter att i samråd med kund, leverera personlig assistans med kvalitet för både kunder och personliga assistenter.
Jag rekryterar, lägger scheman, ser till att personalen får lön, att kunden får precis den assistans hen behöver och vill ha samt att personalen har en bra arbetsmiljö.
Jag har ett otroligt allsidigt, omväxlande och spännande arbete.
 
Vad är det bästa med ditt jobb?
- Det bästa med mitt jobb är alla härliga människor jag har förmånen att träffa och samarbeta med. Kunder och assistenter i första hand men även andra aktörer som jag möter. Men också att jag tillsammans med de personliga assistenterna är ett verktyg för att mina kunder ska få leva det liv, de själva väljer.
 
Ett av våra värdeord är respekt? Vad betyder det för dig?
- Respekt för mig är att bemöta och bli bemött med vänlighet oavsett hur olika åsikter vi har. Men också att vi alla lever oss in i varandras situation och därmed ökar förståelsen för varandra och våra handlingar.